پژوهشکده تالابی در دانشگاه آزاد بندر خمیر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزای آنا از بندرعباس، احسان کامرانی در دیدار با امام جمعه اهل سنت شهر خمیر، راه‌اندازی پژوهشکده تالابی در این شهر را یکی از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در این منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه به واسطه تالاب‌های بزرگ و متعدد در شهر بندرخمیر، این شهر به عنوان شهر تالابی ایران معروف و برای حفظ این زیست بوم‌ها نیاز به پژوهشکده تخصصی در این حوزه محسوس بوده دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم به راه‌اندازی پژوهشکده تالابی در این شهر گرفته است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندرخمیر وجود تالاب بزرگ خورخوران و جنگل‌های منحصربه‌فرد حرا و چندل است که در نوع خود کم‌نظیر؛ بلکه بی‌نظیر است و این مواهب الهی نیازمند حفظ، حراست و نگهداری هستند.

کامرانی، حصارکشی و حفظ حریم دانشگاه آزاد بندر خمیر را نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: امید است مسئولان این شهر با نگاه مهربان خود مانند گذشته یاریگر دانشگاه برای توسعه و حفظ منابع ملی و زیست محیطی این منطقه باشند.

امام جمعه اهل سنت شهر بندر خمیر نیز در این دیدار با استقبال از دانشگاهیان گفت: همواره با نگاه مبارک به علم و دانش اعتقاد داریم تعالی بشر در کنار داشتن ایمان قوی به خدا، تعلیم، تربیت و علم‌آموزی در این راستاست.

سیدعبدالودود قتالی گفت: برای توسعه هر شهری نیاز است تا با نگاه علم پسند و پژوهش محور، گام های مطمئن و با صلابتی در این حوزه تخصصی برداشته شود و ما نیز همگام و همراه با مردم از توان خود برای توسعه ایران اسلامی و شهر خود مایه می‌گذاریم و دانشگاهیان را همراهی و پشتیبانی خواهیم کرد.

https://www.ana.press/news/628486

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.