همایش روز جهانی حفاظت از اکوسیستم های مانگرو در شهر تالابی بندرخمیر

بندرخمیر به عنوان بزرگترین سکونتگاه مجاور بزرگترین جنگل های مانگرو (حرا) خاورمیانه، میزبان همایش روز جهانی حفاظت از اکوسیستم مانگرو بود که توسط مرکز اقیانوس شناسی استان و همکاری شهرداری بندرخمیر برگزار شد.
در این همایش، اساتید، دانشمندان و متخصصین حوزه اکوسیستم مانگرو، سخنرانی علمی جذاب و کاربردی داشتند و در پایان پنل پرسش و پاسخ انجام شد.

پروفسور کامرانی، دکتر حمزه ای، دکتر حاتمی و دکتر حمزه و مهندس شیرخانی از سخنرانان اصلی این همایش بودند.
حضور علاقه مندان به این حوزه از سرتاسر استان و همچنین شهروندان خمیری از نکات بارز این نشست بود.
اکوسیستم های مانگرو دارای ارزش فوق العاده بالایی هستند و یونسکو روز ۲۶ جولای را به طور جهانی به این موضوع اختصاص داده است.

برگزاری این نشست های علمی، باعث افزایش آگاهی عمومی و علمی مردم و مسئولین در خصوص این منابع ارزشمند زیست محیطی خواهد شد به ویژه برای مردم بندرخمیر که در مسیر ثبت جهانی خود به عنوان شهر تالابی هستند و یکی از بزرگترین پارامترهای این ارزیابی، افزایش سطح آگاهی عمومی در خصوص این تالاب ارزشمند است.

در پایان از موسسه مشق آفرینش با مدیریت مهدی شیرخانی و مرکز گردشگری شهرداری با مدیریت محمدرضا برترانگ که گردانندگان اصلی این همایش بودند و همچنین گروه دوستداران طبیعت و کمیته دانشجویی مجتمع صدرالاسلام بابت مشارکت فعال و همچنین مدیریت مجتمع صدرالاسلام بابت در اختیار گذاشتن سالن اجتماعات، صمیمانه قدردانی می شود.

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.