روز جهانی پرندگان مهاجر در شهر تالابی بندرخمیر

? روز جهانی پرندگان مهاجر در شهر تالابی بندرخمیر

 

? 11می و 12 اکتبر به عنوان روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده است و محوریت امسال این روز با شعار بیایید راه حلی بر آلودگی پلاستیکی باشیم همراه شده بود .

 

?بندرخمیر در این روز شاهد برنامه های متنوعی بود از جمله آموزش شناخت پرندگان و تاثیر آلودگی پلاستیکی بر حیات این موجودات به دانش آموزان در پایه های مختلف که در چند مدرسه این شهر برگزار شد ‌و مورد استقبال دانش آموزان و مسئولین واقع شد.

 

? آموزش و افزایش آگاهی مردم مخصوصا کودکان از پایه های اصلی جامعه ای پایدار است .

 

?پرنده نگری در ساحل همراه با آموزش ، پاکسازی ساحل با مشارکت مردم ، تحلیل زباله و تشکیل زنجیره ی انسانی  با شمایل پرنده در مرکز CEPA center بندرخمیر از سایر برنامه هایی بود در این روز صورت پذیرفت .

 

❇ بندرخمیر در جوار تالاب بین المللی خورخوران قرار گرفته است و دارنده ی عنوان اولین شهر ملی تالابی ایران و جدی ترین گزینه ی ایران برای کسب عنوان شهر تالابی بین المللی در کنوانسیون رامسر می باشد .

 

⭕از این رو مرکز سیپا سنتر بندرخمیر فعالیت های گسترده خود که ارتباطات ،آموزش ، مشارکت و آگاهی بخشی عمومی است را با هدف دست یابی به این مهم آغاز نموده است .

 

▪ تالاب بین المللی خورخوران  ،  دارنده ی عنوان IBA می باشد که به مناطق مهم پرنده نگری و زیست گاه پرندگان اطلاق می شود.

 

?پ ن : تشکر ویژه داریم از مسئولین آموزش و پرورش بندرخمیر ؛ مدیران ,دبیران و دانش اموزان همه ی  مدارس وخصوصا حضرت خدیجه ، و بهار کندال ،پروین اعتصامی، اداره محیط زیست ، دوستدارن طبیعت بندرخمیر ، موسسه مشق آفرینش ،شهرداری بندرخمیر ،مشارکت کنندگان و همه ی مردم .

 

? بندرخمیر در مسیرجهانی شدن

www.khamir.ir

www.khamirtourism.ir

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.