اولین نشست مجازی شهرداران شهرهای تالابی کشور به میزبانی بندر خمیر برگزار شد.

🔴 اولین نشست مجازی شهرداران شهرهای تالابی کشور به میزبانی بندر خمیر برگزار شد./شبکه ی شهرهای تالابی کشور تشکیل می شود

 اولین نشست مجازی شهرداران شهرهای تالابی کشور با ابتکار و میزبانی شهر تالابی بندر خمیر به شکل مجازی و استقبال خوب دیگر شهرداران و مسئولان دفتر حفاظت و احیای تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست و دفتر طرح حفاظت از تالابهای کشور برگزار گردید.

در این نشست دکتر باقرزاده مدیرکل دفتر حفاظت از تالاب های کشور ، نمایندگانی از سازمان محیط زیست کشور، مرجع ملی کنوانسیون رامسر ، تعدادی از شهرداران و نمایندگان آن ها از جمله شهرهای بندرخمیر،ورزنه، بابل، اراک ،مریوان و … حضور داشتند.

زمینه آشناسازی شهرها با عنوان جهانی شهر تالابی و لزوم استفاده از این برندینگ، پیگیری بستر سازی حقوقی در وزارت کشور جهت تسهیل ورود شهرداران به این حوزه ، و الزام ارتقا کیفیت زندگی تالاب نشینان به بحث و گفتگو گذاشته شد.

شهر تالابی بندرخمیر و مرکز سیپای این شهر مسئولیت تشکیل دبیرخانه موقت و پیگیری آماده سازی پیش نویس تشکیل شبکه ی شهرداران شهرهای تالابی کشور را عهده دار شد.لازم به ذکر است این نشست در ۲۵ اسفندماه و در روز شهردار برگزار گردید‌.

شبکه ی شهرهای تالابی کشور زمینه ای عالی را جهت استفاده از تجارب موفق دیگر شهرها، نزدیک شدن شهرهای تالابی و تشویق جهت ارتقا کیفیت زندگی تالاب نشینان به وجود خواهد آورد.

لازم به ذکر است که بندرخمیر اولین شهر ملی تالابی ایران است و در کنار ورزنه نمایندگان ایران جهت بدست آوردن عنوان جهانی شهرتالابی در کنوانسیون رامسر می باشند که در اردیبهشت ماه سال جاری داوری آن صورت می پذیرد.

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.