عملیات اجرایی کمربندی بندرخمیر پس از سال ها انتظار آغاز شد.

عملیات اجرایی کمربندی بندرخمیر پس از سال ها انتظار آغاز شد.

احداث بلوار کمربندی شمالی بندرخمیر که از خواسته های دیرین مردم بندرخمیر محسوب می شود، پس از مدت ها پیگیری مسئولین شهری اعم از فرماندار، شهردار و شورای شهر، با حمایت و دستور دکتر همتی استاندار محترم و مهندس مدرس معاون عمرانی استانداری و با همت مدیر توانمند استان، مهندس آرش رضایی مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان به مرحله اجرا در آمد.

کمربندی بندرخمیر که جزئی از کریدور اصلی حمل و نقل جنوب کشور بوده، سال ها به حالت نیمه کاره رها شده و هم اکنون در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد.
بلوار ۳۶ متری کمربندی بندرخمیر به طول ۳.۵ کیلومتر از میدان امام (جنب پلیس راهور) شروع شده و تا میدان استقلال ادامه می یابد.

احداث این بلوار بدلیل وجود تپه ها و ترانشه های بزرگ در مسیر، وجود خط لوله گاز و لزوم اسلب گذاری و لزوم جابجایی حدود ۲ کیلومتر از شبکه برق در شمال مسیر، یکی از سنگین ترین پروژه های عمرانی شهر محسوب می شود و نیازمند همکاری و تعامل تمامی اداره های مربوطه در رفع معارضات موجود می باشد.
لازم به ذکر است شهرداری بندرخمیر، ۶ عدد پل موجود در مسیر را در سال های پیش نیز احداث کرده است.
پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه و انتقال تجهیزات است، هرچند هم اکنون با استقرار یک دستگاه بولدوزر عملیات اولیه ترانشه برداری را شروع نموده است.

آغاز به کار این پروژه محرک توسعه شهر بندرخمیر در کنار پروژه های بزرگ دیگری مانند مجتمع بندری، بلوار ساحلی و بام خمیر از دیگر دستاوردهای عمرانی ارزشمند استاندار گرانقدر و توانمند استان، جناب دکتر همتی است که تحولی مثال زدنی را در این شرایط سخت اقتصادی در استان رقم زده اند.

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.