شهر تالابی بندرخمیر، شهری کوچک آماده برای مسئولیتی بزرگ

ایسنا/هرمزگان مراسم روز جهانی تالاب ها با حضور حبیب مسیحی مدیرکل محیطزیست هرمزگان، قتالی امام جمعه موقت اهل سنت خمیر، صالح امام جمعه ، شهرام فداکار رئیس منطقه ای کنوانسیون رامسر و جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست در جوار خور خوران شهر تالابی بندرخمیر برگزار شد.

جواد محمودی شهردار بندرخمیر ظهر امروز(۱۳ بهمن ماه) در برنامه جهانی تالاب ها با تبریک مناسبت دهه فجر، گفت: امیداوریم که نقش  و مسئولیت اجتماعی خود را به درستی در راه این وظیفه که همان نگهداری تالاب هاست، ایفا کنیم.

وی با اشاره به درگذشت مرجع عالی قدر جهان شیعه، آیت الله صافی گلپایگانی افزود: درگذشت این مرجع عالی مقام و  اعلام عزای ملی، باعث شد که موسیقی را از این برنامه حذف کنیم و شرایط کرونا و شیوع اومیکرون نیز دلیل برگزاری این مراسم در فضای آزاد است.

شهردار بندر خمیر در ادامه افزود: بندر خمیر یک شهر زیست محیطی است و این شهر، بزرگترین ساحل تالابی کشور را در اختیار دارد و از این رو شهر تالابی ایران نام گرفته است.

جواد محمودی در ادامه افزود: از سال ۹۷ این شهر به مدد فعالیت های گسترده و شرایط خود اولین شهر تالابی ایران نام گرفت.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون شهر تالابی بندرخمیر نماینده کشور ما ایران در جوامع بین المللی است و من مطمئن هستم که این شهر کوچک وظیفه بزرگی دارد  که همین موضوع مسئولیت آن را سنگین می کند اما ما امیدواریم که به توانیم شاهکارهای بزرگتری در این راه خلق کنیم.

بندرخمیر، شهری کوچک آماده برای مسئولیتی بزرگ

جواد محمودی در پایان از یکایک مهمان های برنامه تشکر ویژه ای کرد.

وی به همبستگی امام جمعه های شهر بندر خمیر اشاره کرد و از حامیان مادی و معنوی این برنامه نیز قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، شهر تالابی بندرخمیر در کنار یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور به نام تالاب خورِخوران با وسعتی حدود ۱۰۰ هزار هکتار قراردارد وطبق اعلام اداره کل محیط زیست هرمزگان، این تالاب بزرگ‌ترین تالاب استان هرمزگان شناخته شده که با حفظ آن از سوی اهالی این منطقه و وجود هم‌مرزی شهری با ۳۵ کیلومتر نوار ساحلی تالابی، تاکنون کوچک‌ترین تعرضی به این پهنه زیست محیطی گزارش نشده است.

شهر تالابی بندرخمیر بویژه از سال اخیر که میزبان همایش بزرگ جهانی روز تالاب‌ها به صورت ملی با استقبال گسترده علاقه مندان زیست محیطی وگردشگری دراین منطقه بود به‌عنوان نخستین شهر ملی تالابی ایران درفرایند ثبت جهانی قرارگرفت وامسال نیز با اقدامات ارزنده و ویژه‌ای که با کمک مسوولان ملی، استانی، محلی وسمن‌های محیط زیستی ومردمی صورت گرفته به ثبت این جریان سرعت بیشتری بخشیده است.

انتهای پیام

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.