جامه نو برتن “خمیر ” در روزجهانی تالاب‌ها

ایرنا- شهرستان بندرخمیر از چند روز قبل خود را برای برپایی مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها به عنوان بزرگترین رویداد زیست محیطی و گردشگری آماده کرده وجامه نو پوشیده است.

🔸روز جهانی تالاب‌ها در دوم فوریه سال ۱۹۷۱ برابر با ۱۳بهمن سال ۱۳۴۹در شهر رامسر ایران در کنوانسیون رامسر به امضا رسید واین روز برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ جشن گرفته شد. بندرخمیر نخستین شهر ملی تالابی ایران است وهم‌اکنون در فرآیند ثبت جهانی قراردارد.

🔸این روزها چهره شهر بندرخمیر رنگ وبویی دیگر به خود گرفته و مردم این منطقه به همت فعالان وسازمان‌های مردم نهاد حامی محیط زیست در کنار شهرداری و دیگر مسوولان شهری، بسیج شده و محلات شهری وحاشیه تالاب خورخوران را از زباله پاک کردند.

🔸برنامه‌ریزی از قبل دربندرخمیر برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر جوامع محلی، فعالیت محیط زیست، دانشجویان و مردم با اهمیت تالاب‌ها صورت گرفت تا آنان برای حفاظت از این ذخیره‌گاه‌های زیستی وبرپایی مراسمی باشکوه در روز تالاب‌ها بسیج شوند.

🔸برای برگزاری و میزبانی مراسم روز جهانی تالاب‌ها، تمام قشرهای فرهنگی، اجتماعی، اجرایی و مدیریتی بندرخمیر همکاری کردند واین برنامه به نماد همبستگی زیست محیطی تبدیل شد.

🔴پاکسازی تالاب خورخوران بامشارکت مردم

🔸شهردار بندرخمیر در این راستا گفت: روز گذشته به همت فعالان وسازمان‌های مردم نهاد حامی محیط زیست و حضور پررنگ بانوان وجامعه محلی؛ طرح پاکسازی از زباله محلات شهر و حاشیه تالاب خورخوران وهمچنین نقاشی و رنگ آمیزی خیابان‌ها، میادین و نمادها(المان‌ها) انجام شده است.

🔸جواد محمودی اضافه کرد: هزینه برگزاری روزجهانی تالاب‌ها نیز انجمن صنفی حمل ونقل و شرکت راهسازی آتیه سازان بندرخمیر متقبل شده‌اند.

🔸وی با قدردانی از مشارکت‌های مردمی در این رویداد بزرگ عنوان کرد: به طور قطع موفقیت دربرنامه‌های متنوع و گسترده اجتماعی برای رسیدن به یک توسعه پایدار، نیازمند استفاده از مشارکت مردمی وهمه ظرفیت‌های تشکل‌های غیردولتی است که این وحدت و وفاق در شهر بندرخمیر به‌خوبی نمایان است.

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.