بندرخمیر اولین شهر ملی تالابی ایران، در آستانه مراسم بزرگ روز جهانی تالاب ها

بندرخمیر در حالی به استقبال روز جهانی تالاب ها می رود که با کسب عنوان اولین شهر ملی تالابی کشور در سال گذشته، بیشترین بخت را در کشور برای کسب عنوان جهانی شهر تالابی دارد و از این رو چشم های زیادی به این شهر و مردمش دوخته شده است.

🔹مراسم امسال، آخرین مراسم قبل از اعلام نتایج شهر تالابی جهانی است و بیشترین تاثیر را در افزایش شانس موفقیت بندرخمیر در این رقابت جهانی خواهد داشت.
در مراسم امسال که در تاریخ ۱۷ بهمن برگزار خواهد شد، سازمان محیط زیست، وزارت گردشگری، کمیسیون ملی یونسکو و وزارت امور خارجه، نمایندگان خود را در بالاترین سطح ها به بندرخمیر اعزام خواهند کرد تا شاهد عزم مردم بندرخمیر در دستیابی به یک عنوان جهانی باشند.

⭕ رویدادهایی مانند برپایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شهرستان بندرخمیر، همایش بزرگ دوچرخه سواری همگانی، افتتاح مرکز سیپا و پایگاه گردشگری تالابی، افتتاح اولین رستوران بازیافتی چوبی کشور، افتتاح لنج موزه، افتتاح اسکله شناور گردشگری و افتتاح مرکز اطلاعات گردشگری شهر از جمله اتفاقات مهمی است که در حاشیه مراسم اتفاق خواهد افتاد.
نشست های تخصصی و کارگاه ها با حضور اساتید برجسته کشوری با محوریت گردشگری تالابی با توجه به معیشت جامعه محلی در بخش علمی مراسم پیش بینی شده است.

🔹مردم بندرخمیر هم اکنون پس از چند سال تلاش و همبستگی مثال زدنی در جهت افزایش آگاهی و مشارکت عمومی در بهره برداری پایدار از تالاب و حفظ این اکوسیستم ارزشمند جهانی، بیش از پیش به کسب عنوان جهانی شهر تالابی نزدیک شده اند.

شهرداری و شورای اسلامی شهر تالابی بندرخمیر
Http://www.Khamir.ir

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.