اولین کارگروه استانی ویژه طرح ملی ثبت جهانی بندرخمیر به عنوان شهر تالابی برگزار شد.

اولین کارگروه استانی ویژه طرح ملی ثبت جهانی بندرخمیر به عنوان شهر تالابی برگزار شد.

با توجه به شروع رسمی فرآیند ثبت جهانی بندرخمیر به عنوان تنها کاندید کشور برای کسب عنوان شهر تالابی در کنوانسیون رامسر، کارگروهی ویژه متشکل از مدیران دستگاه های اجرایی استان با ریاست مهندس مدرس معاون عمرانی استاندار هرمزگان و با حضور مهندس صادقی پور مدیر کل انور شهری استانداری، شهردار و معاون فرماندار بندرخمیر در استانداری هرمزگان برگزار گردید.
در این جلسه خلاصه ای از الزامات شهر تالابی اعلام شده کنوانسیون رامسر، توسط شهردار بندرخمیر تشریح شد. بخش مهمی از این الزامات بحث مدیریت یکپارچه شهری است که زیرساخت های شهری اعم از مدیریت پسماند، منابع آبی، فاضلاب شهری، مدیریت خورها، گردشگری، صیادی، فضای سبز، بهبود معیشت پایدار و موارد دیگر را در بر می گیرد.
سپس مدیران کل بنادر و دریانوردی، محیط زیست، منابع طبیعی و معاونین شیلات، گردشگری، صنعت و معدن، آب منطقه ای و آب و فاضلاب و راه و شهرسازی به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود پرداختند.
در پایان مهندس مدرس ضمن تاکید بر برگزاری ماهیانه جلسات کارگروه برای رسیدن به اهداف تعیین شده، مواردی را جهت پیگیری مصوب نمودند که می توان به برخی از آنها اشاره کرد.
پیگیری جدی اجرایی نمودن فاضلاب شهری، تبدیل ساختمان تاریخی گمرک به مرکز ثبت جهانی و راه اندازی موزه تالاب و دریانوردی در آنجا توسط اداره بنادر، تعیین دقیق وظایف کلیه دستگاه طبق الزامات شهر تالابی، تهیه طرح گردشگری تالابی و کاهش آلودگی های معادن حوزه تالاب از جمله مصوبات این جلسه بودند.
مقرر گردید این موضوع در جلسه آینده شورای برنامه ریزی استان نیز مطرح شده و در دستور کار رسمی تمامی ارگان های مربوطه قرار گیرد.
امید است با حمایت همیشگی استاندار محترم و انسجام و اهتمام تمامی دستگاه دخیل با انجام اقدامات و اجرای پروژه های تاثیرگذار در جهت کسب این عنوان جهانی، برگی زرین را به افتخارات استان اضافه نمود.

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.