“سنچه” آغازگر تحولی در تولید حرفه ای سوغات های محلی بندرخمیر

“سنچه” آغازگر تحولی در تولید حرفه ای سوغات های محلی بندرخمیر

از آنجا که نبود محل عرضه و تولید سوغاتی های محلی و بومی در شهر بندرخمیر، یکی از حلقه های مفقوده گردشگری پایدار در این شهر محسوب می شد، شهرداری بندرخمیر تصمیم گرفت با مشارکت شهروندان مستعد و علاقه مند، مرکزی را در محلی باهویت راه اندازی نماید.
مرکز سنچه که زاییده این تفکر است، در محل خانه تاریخی بلوکی که از خانواده های بزرگ و ریشه دار خمیری هستند، با هدایت مرکز گردشگری شهرداری و مدیریت خانم مهشید امیر مسئول زیباسازی شهرداری در روز جهانی مردمان بومی با حضور نمایندگان محترم کمیسیون ملی یونسکو بازگشایی شد.
این مرکز در همین مدت اندک توانسته با به بکارگیری خلاقیت در تولید محصولات هنری و دستی بومی اعم از زیورآلات، لباس، شیرینی ها، ادویه ها و ترشی های محلی، انواع ظروف، هنرهای کار با صدف و دیگر هنرها، جایگاه مناسبی برای خود ایجاد نماید.
مطمئنا در صورت طی کردن مسیر صحیح در این مرکز، الگوی موفقی برای احیای هنرهای محلی موجود و حتی فراموش شده بوجود خواهد آمد.
چندی پیش حضور استاندار محترم هرمزگان در این مرکز نشان از توجه ویژه مدیریت کلان کشور به حرکت های نو در زمینه گردشگری و صنایع دستی است و باعث تقویت اینگونه فعالیت ها در سطح کشور شود.
کلمه سنچه در گویش محلی خمیری به صندوقچه هایی زیبا گفته می شود که در قدیم خانواده ها برای نگهداری وسایل های ارزشمند خود از آن استفاده می کردند.

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.